Publicacions dels socis
A l’espai Publicacions volem informar de les publicacions aparegudes en darrerament a la sociologia catalana. Això és, articles, capítols de llibre, llibres, informes, etc., publicats per socis i sòcies de l’ACS o per d’altres sociòlegs i sociòlogues catalans.
Si voleu que incloguem alguna de les vostres darreres publicacions, o sabeu d’alguna publicació recent en la sociologia catalana que vulgueu incloure aquí, envieu-nos sisplau un email a acs.comunicacio@gmail.com
2019
Alcaide Lozano, V., Fachelli, S., & López-Roldán, P. (2019). The Typological Paragon. A Methodological Proposal of Mixed Designs. Bulletin de Méthodologie Sociologique, 141, 64-84.
Bastardas-Boada, A. (2019). ‘Restricted’ and ‘General’ Complexity Perspectives on Social Bilingualisation and Language Shift Processes. A À. Massip Bonet, G. Bel-Enguix & A. Bastardas-Boada (eds.), Complexity Applications in Language and Communication Sciences. Springer Nature.
Joanpere, M. & Morlà, T. (2019). Nuevas Masculinidades Alternativas, la lucha con y por el feminismo en el contexto universitario. Masculinities and Social Change, 8(1),42-63. doi: 10.17583/mcs.2019.3936
López Roldán, P., & Fachelli, S. (2019). Segmentación del empleo y apreciación de la educación en un modelo productivo anclado. Análisis comparativo entre España y Argentina. Papers. Revista de Sociologia, 104, 2.
Molina-Luque, F. (2019). “Profiguración”, acción creativa intercultural e innovación social: renovarse o morir en Rapa Nui (Isla de Pascua/ Easter Island). Revista Latinoamericana de Estudios sobre Cuerpos, Emociones y Sociedad, 29, 71-81.
Puigvert, L., Gelsthorpe, L., Soler-Gallart, M. & Flecha, R. (2019). Girls’ perceptions of boys with violent attitudes and behaviours, and of sexual attraction. Palgrave Communications, 5(56), doi: 10.1057/s41599-019-0262-5
Rios-Gonzalez, O., Puigvert, L., Sanvicen, P., Aubert, A. (2019). Promoting zero violence from early childhood: a case study on the prevention of aggressive behavior in Cappont Nursery, European Early Childhood Education Research Journal, doi:10.1080/1350293X.2019.1579544
Serradell, O., Ramis, M., de Botton, L., & Soler, C. (2019). Spacesfree of violence: the key role of Moroccan women in conflict prevention in schools. A case study. Journal of Gender Studies. doi: 10.1080/09589236.2019.1620096
2018
Aiello, E., Flecha, A., & Serradell, O. (2018). Exploring the Barriers: A Qualitative Study about the Experiences of Mid-SES Roma Navigating the Spanish Healthcare System. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(2), 377. doi:10.3390/ijerph15020377
Aiello, E., Puigvert, L., & Schubert, T. (2018). Preventing violent radicalization of youth through dialogic evidence-based policies.International Sociology, 33(4), 435-453. doi: 10.1177/0268580918775882
Amador, J., Flecha, R., Sordé, T. (2018). Drugs and Mental Health Problems among the Roma: Protective Factors Promoted by the Iglesia Evangélica Filadelfia. International Journal of Environmental Research and Public Health, 15(2), 335. doi:10.3390/ijerph15020335
Barbarà, M. (2018). Reflexiones éticas sobre la problemática del aire. A Ll. Martínez Sistac (Comp.). Laudato sí y grandes ciudades. Propuestas de una ecología integral (pp. 128-147). Madrid: Catarata.
Bastardas i Boada, A., Boix-Fuster, E., & Torrens Guerrini, R.M. (coords.) El català, llengua mitjana d’Europa Multilingüisme, globalització i sostenibilitat lingüística. Barcelona: Octaedro, 2018. En podeu veure els continguts a: https://octaedro.cat/appl/botiga/client/img/80172.pdf
Burchardt, M. & Griera, M. (2018). To See or Not To See: Explaining Intolerance Against the “Burqa” in European Public Space. Ethnic and Racial Studies, 1-19.
Feixa, C. (2018). La imaginación autobiográfica. Barcelona: Gedisa
Feixa, C. (2018). Punk stories. In A. Bennet & P. Guerra (Eds.). DIY Cultures and Underground Music Scenes. London & NY: Routledge.
Feixa, C., & Figueras, M. (2018). Emergence of (Hybrid) Youth Cultures. Communication Theory, 28(2), 224-228.
Fernández-Mostaza, M. E. & Muñoz Henriquez, W. (2018). Cristo moreno in Barcelona: The Staging of Identity-Based Unity and Difference in the Procession of the Lord of Miracles. Religions, 9(4), 121.
Garcia, E. (2018). La transición ecológica: definición y trayectorias complejas. Ambienta, 125, 88-100.
Garcia, E. (2018). Marxisme ecològic? Translimitació, davallada, funcionalisme i filosofia de la praxi. L’Espill, 57, 5-11.
Garcia, E. (2018). Economia política amb memòria (Com acabarà el capitalisme? Assaigs sobre un sistema en fallida, de Wolfgang Streeck). L’Espill, 58, 271-275.
Garcia, E. (2018). El progrés i els límits del planeta: algunes lliçons per al segle XXI del debat entre Godwin i Malthus. Debats-Revista de Cultura, Poder i Societat, 132(1), 145-153. http://doi.org/10.28939/iam.debats.132-1.11
Huertas Bailén, A. (2018). El estudio de las minorías como audiencia. El caso de la población migrante. Disertaciones, 11(1), 40-55. https://revistas.urosario.edu.co/index.php/disertaciones/article/view/6276
Morlà, T., Eudave, D., & Brunet, I. (2018). Habilidades didácticas de los profesores y creatividad en la educación superior Experiencia en una universidad mexicana. Perfiles Educativos, XL(162), 100-116. Retrived from http://www.iisue.unam.mx/perfiles/articulo/2018-162-habilidades-didacticas-de-los-profesores-y-creatividad-en-la-educacion-superior-experiencia-en-una-universidad-mexicana.pdf
Pastor, X. (coord.) (2018). La resolución de conflictos y la mediación en el deporte. Barcelona: Editorial UOC.
Pulido, C., Redondo-Sama G., Sordé-Martí T., & Flecha, R. (2018). Social impact in social media: A new method to evaluate the social impact of research. PLoS ONE, 13(8): e0203117. doi: 10.1371/journal.pone.0203117
Sánchez-Mira, N. (2018). Households, gender and work-life articulation. Sociologia Del Lavoro, 149, 175–189. https://doi.org/10.3280/SL2018-149011
Solé, E., & Bilbeny, N. (2018). ¿Un mundo mejor? Balance moral desde la Guerra Fría hasta hoy. Barcelona: Editorial Icaria.
2017
Astor, A. (2017). Rebuilding Islam in Contemporary Spain. The Politics of Mosque Establishment, 1976-2013. Eastbourne: Sussex Academic Press.
Astor, A., Burchardt, M., & Griera, M. (2017). The Politics of Religious Heritage: Making Claims to Religion as Culture. Journal for the Scientific Study of Religion, 56(1), 126-142. doi: 10.1111/jssr.12321
Cadge, W., Griera, M., Michalowski, I., & Lucken, K. (2017). Religion in Public Institutions: Comparative Perspectives from the United States, the United Kingdom, and Europe. Journal for the Scientific Study of Religion, 56(2), 226-233. doi: 10.1111/jssr.12350
Cadge, W., Griera, M., Michalowski, I., & Lucken, K. (2017). Afterword: On the Study of Religion in Public Institutions. Journal for the Scientific Study of Religion, 56(2), 255-258. doi: 10.1111/jssr.12351
Garcia, E., Martinez-Iglesias, M., & Kirby, P. (Eds.) (2017). Transitioning to a Post-Carbon Society: Degrowth, Austerity and Wellbeing. London: Palgrave Macmillan.
Griera, M., & Martínez-Ariño, J. (2017). The Accommodation of Religious Diversity in Prisons and Hospitals in Spain. A F.C. González & G. D’Amato (Eds.). Multireligious Society. Dealing with religious diversity in theory and in practice. London: Routledge.
Huertas Bailén, A., & Luna, M. (2017). Religión y consumo mediático de las mujeres musulmanas del norte de África con experiencia migratoria. Prisma Social, 2, núm. especial Investigación en Comunicación Audiovisual y Estudios de Género, 88-103.
http://revistaprismasocial.es/article/view/1572
Sánchez-Mira, N. (2017). La brecha salarial y las desigualdades de género en el mercado de trabajo. Una revisión de aproximaciones teóricas y aportaciones empíricas. Anuario IET de Trabajo Y Relaciones Laborales, 4, 87–98. https://doi.org/10.5565/rev/aiet.56
Soler-Gallart, M. (2017). Achieving Social Impact. Sociology in the Public Sphere. Dortretch, NL: Springer. ISBN 978-3-319-60270-7
2016
Bastardas i Boada, A. (2016). Famílies lingüísticament mixtes a Catalunya: competències, usos i autoorganització evolutiva. Treballs de Sociolingüística Catalana, núm. 26 (2016), p. 285-308. Disponible a: https://publicacions.iec.cat/repository/pdf/00000238/00000094.pdf
DARRERES NOVETATS
Cicle de conferències “Diàleg Ciència i Societat: com responem als ODS”
L'ACS i l'IEC inicien el cicle de conferències "Diàleg Ciència i Societat: Com Responem als ODS". Obert a tota la ciutadania i dirigit especialment als professionals de les Ciències Socials, el cicle inclou les contribucions de diferents Grups de Treball per treballar...